Waarom, daar ben ik ook aan het eind van de treinreis niet precies achter, maar Heleen heeft duidelijk stress. “Nee, de PDF die eindigt op B dat is versie B. Daar staat het zéker niet in“, instrueert ze haar collega aan het andere eind van de lijn. “Wat een stress hé“, zegt ze na enige tijd tegen haar collega, wanneer die in vertwijfeling Heleens computer dan maar opstart. Ze zal toch niet, denk ik nog…. En ja hoor: “Gebruikersnaam is […] en even later “met één hoofdletter” en zo gaat letter voor letter het wachtwoord door de coupé. Nu nog uitvinden waar Heleen werkt en je bent binnen, zou je met minder goede motieven zomaar kunnen denken. Het wachtwoord voldoet overigens wel aan minimaal die gouden standaard hoofdletter-speciaal karakter-cijfer. Dat dan weer wel.
Intussen zoekt de collega zich scheel naar PDF en Word versies. Het dringend gewenste document wordt ondanks de treinvertraging van vijf minuten niet gevonden. Printen dan maar die oude versie en van geschreven aantekeningen voorzien. Waarvoor, dat weet ik nog steeds niet. Wel kijkt de jongen naast me mij meewarig aan wanneer onze blikken elkaar kruisen. Volgens mij hebben we dezelfde gedachte.
Grip op je informatiestromen heb je pas wanneer je minimaal je wachtwoord niet luidkeels door de trein hoeft te roepen.
Herkenbaar? Roep je zelf je wachtwoord wel eens over de werkvloer? Vraag je dan eens af hoe het zit met de grip op JOUW informatiestromen. Is er iets toe aan verbetering?
Hieronder is je reactie van harte welkom! Kom je zelf niet uit dat verbeteren neem dan contact met mij op. Ik voorzie je van een eerste tip, en wie weet ben jij binnenkort weer helemaal in control.

Via de artikelen op mijn website lees je al heel veel over wat je zelf kunt doen. Wil je een stap verder dan is ondersteuning vanuit een degelijke basis belangrijk. Ik kan vanuit jarenlange ervaring als trainer/coach die basis bieden. Lees meer over mij, Arjan Zuidhof, kijk wat klanten over mij zeggen, blijf op de hoogte via de mail updates. Of kijk hoe ik jou en je team kan begeleiden.
In de categorie “dûh”: Waarom je beter je wachtwoord niet door de trein roept http://t.co/N7S39jwmIG
Heb jij ook last van dit wachtwoord dillema? http://t.co/N7S39jwmIG