Slimmer en productiever – 14 aug 2009

  • Information overload bestaat niet – Bas Broekhuizen
    ‘ Als je structureel hetzelfde probleem hebt, is het misschien geen probleem, maar een feit ‘
    Als je al kennisgemaakt hebt met Clay Shirky is dit gesneden koek voor je. Anders moet je echt even verder lezen. Je zult leren dat – volgens Shirky – information overload letterlijk al eeuwen bestaat, en dat we het zullen moeten accepteren. Dit alles vergezeld van een duidelijke strategie hoe we er dan wel goed mee om kunnen gaan.
    Zo maak je campagne op Hyves! · Erik van Roekel
    ‘ Recent is op Hyves een pracht van een campagne gelanceerd die gezien de online reacties en het down gaan van de server duidelijk viraal gaat. Respect voor de creatieve makers! ‘
    Hyves is niet echt mijn ding, maar dit filmpje schijnt volgens MarketingFacts geweldig te zijn. Ik heb alleen geen Hyves account – echt! – dus kan het helaas niet controleren. En al kan ik een account aanmaken in minder tijd dan dat ik dit opschrijf, iets houdt me nog tegen. Aanmelden bij Facebook vandaag was wel genoeg   :)
  • Augmented Reality: een nieuwe manier van leren? – Denise Pires
    Augmented Reality is… ‘ Het verrijken van fysieke ruimtes met computergegenereerde beelden en het aanbieden van locatiegebaseerde content ‘
    Klinkt saai maar dat is het zeker niet. Lees verder!
  • Eigen versie van StreetView in Spitsbergen – Bright magazine
    Het zal nog wel even duren voor de Google Streetview auto boven de poolcirkel in Noorwegen komt, … ‘ De Groningse bioloog Maarten Loonen heeft daarom zijn eigen versie van StreetView gemaakt in het dorpje Ny Alesund (…) ‘
    Wat een geweldig mooi idee, deze poor-man’s-streetview. Zonder de bling-bling van de grote broer, maar wel helemaal zelf gebouwd!
    via de gvenk daily Twitter nieuwsdienst
Share
Dit bericht is geplaatst in LINKS . Bookmark de link .

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Houd mij op de hoogte van nieuwe reacties. Of abonneer jezelf op deze discussie zonder te reageren.