Slimmer en productiever – 29 juni 2009

  • Eén oplader voor mobiele telefoons – zibb
    Geweldig zou dat zijn, alle oude opladers de deur uit. Wat mij betreft niet snel genoeg!
  • The Troubles of Crowdsourcing: How Do You Keep a Secret? – Stan Schroeder
    ‘ what do you do when you want to keep the news off a site like Wikipedia, which has thousands of editors? ‘
    Tja, moeilijk geval. Tenminste: als het om mensenlevens gaan is het duidelijk waar het grootste belang ligt. Een journalist ontvoerd door de Taliban en zijn krant doet alle mogelijk moeite om dit uit het nieuws te houden, en daarmee zijn kansen op overleven te vergroten. In het contact tussen reguliere media onderling is dit geen probleem. Maar Wikipedia heeft letterlijk duizenden editors die alles rapporteren wat er in de wereld te melden is….
    Inmiddels is de journalist zoals we weten, deze maand ontsnapt, en bevat de Wikipedia pagina van David Rohde een korte toelichting op deze unieke 7 maanden durende media blackout
  • The Three Stages of an Idea – Rajesh Setty
    Think, tinker, take off. Leuk gevonden!
  • Netflix: over geld, status en samenwerken – Erwin Blom
    Dat mensen zich extra inspannen om meer status klinkt niet echt positief. Toch is de conclusie top: het winnende team kon pas een winnend team vormen, nadat twee concurrerende teams gingen samenwerken. Geweldig voorbeeld van crowdsourcing!
  • Focus: aangeboren of aangeleerd? – Arjan Zuidhof
    Ik ben absoluut geen flow expert. Maar in bovenstaand artikel krijg je wat handige tips en referenties van me van waaruit je je er verder in kunt verdiepen. Ik ben hier zelf aardig mee aan de slag de laatste tijd, en de eerste resultaten zien er veelbelovend uit!
Share

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.